بخشنامه ها
برنامه درمانگاه
نکات مدیریتی
نظام سلامت

ثبت خطا

اخبار > هفده راه جادویی برای بازیابی نشاط و سلامت


  چاپ        ارسال به دوست

هفده راه جادویی برای بازیابی نشاط و سلامت

 

اگر احساس سلامت نمی کنید یا اگر می خواهید سلامت خود را حفظ کنید سعی کنید حتی‌المقدور این دستورات را به کار ببندید و از نعمت بزرگ سلامتی برخوردار شوید:

هفده راه جادویی برای بازیابی نشاط و سلامت

 
گاهی برای یافتن سلامتی از دست رفته به دنبال کارهایی هستیم که نه تنها موجب بازگشت سلامتی ما نمی شود بلکه وضعیت ما را هم بدتر می کند.
1- فقط وقتی گرسنه هستید غذا میل کنید، مصرف غذا هنگامی که غذای قبلی هضم نشده عامل رخت بربستن سلامتی است.


 2- به اندازه کافی از مایعات استفاده کنید بدون تمایل به نوشیدنی‌ها از آنها استفاده نکنید.

 3- حتما به اندازه کافی فعالیت جسمی داشته باشید. پیاده‌روی و سایر ورزش‌های مورد علاقه را فراموش نکنید. توان جسمی شما در انتخاب نوع و میزان فعالیت جسمی مهم است. معمولا در سنین بالا بهترین فعالیت جسمی پیاده‌روی است.


 4- به اندازه کافی استراحت کنید و خواب به اندازه داشته باشید.


 5- خانم‌ها در هنگام پریود و یک ماه پس از زایمان از قرار گرفتن در محیط سرد و مصرف غذاهای سرد مزاج خودداری کنند. همچنین استراحت کافی داشته باشند و از اضطراب بپرهیزند.


 6- عواطف و هیجانات خود را سرکوب نکنید و آنها را با نزدیکان و دوستان شفیق در میان بگذارید.


 7- ادرار خود را نگاه ندارید و به پاک نگاه داشتن روده بزرگ توجه کنید. تعریق کافی برای سلامتی مفید است.


 8- از هوای تازه و خنک استفاده نمایید.


 9- در رژیم غذایی خود بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات بهره ببرید تا از گوشت.


10- مصرف آب و مایعات را افزایش دهید تا ادرار شما، صبح که از خواب برمی‌خیزید پررنگ نباشد، بلکه به رنگ زرد لیمویی باشد.


11- 6 تا 7 ساعت خواب شبانه توصیه می‌شود. روزهای تابستان یک ساعت چرت پس از ناهار رطوبت کافی به بدن شما می‌رساند.


 12- در شرایطی که تحت فشار عصبی قرار می‌گیرید، دستور تنفس و تمرینات ذهنی آرام‌بخش را به کار ببرید.


13- فعالیت جسمی و ورزش را در هوای خنک صبح زود یا شامگاه انجام دهید.


14- از هوا، محیط و فعالیت‌ها یی که موجب افزایش گرمی و خشکی بدن و کم آبی می شود پرهیز نمایید.


 15- بیش از اندازه چای و قهوه مصرف نکنید.


 16-همه چی را به اندازه انجام دهید فعالیت زیاد و ورزش شدید هم برای سلامت مضر است.


17- از بی‌خوابی و کم‌خوابی (کمتر از 5 ساعت) و دیروقت به رختخواب رفتن خودداری کنید.


١١:٣٧ - 1392/02/24    /    شماره : ١١٠١٤    /    تعداد نمایش : ٢٠٠



خروج




لینک ها
سایت رهبری
وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکي
پايگاه اطلاع رسانی دولت
پورتال ملی خدمات رسانی مردم
فرمانداری ويژه شهرستان ملاير
سیاست کلان

آموزش همگانی

نظرسنجی
نظر شما راجع مفید و جامع بودن مطالب سایت بیمارستان چیست ؟

سایت اطلاعات مفیدی در اختیارم قرار داد.
برخی از اطلاعات مورد نیازم را یافتم.
هیچکدام از اطلاعات مورد نیازم را نیافتم.
نظری ندارم.

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2291
 بازدید امروز : 68
 کل بازدید : 225594
 بازدیدکنندگان آنلاين : 3
 زمان بازدید : 1/2660